miercuri, 3 decembrie 2008

Avem nevoie de “Link-uri utile”

Multa lume nu stie sa se foloseasca de search: in Windows- cautare de fisiere, in browser- cautare prin pagina. Astazi pe forumuri, utilizatorii incepatori sunt “trimisi” regulat spre search, ca si acum 5 ani in urma.

Sistemele de cautare in internet se straduie din rasputeri sa fie cat mai aproape de utilizatori: interfata este simplificata la limita, algoritmii incearca sa ghiceasca adevarata necesitate pentru cea mai primitiva solicitare.
Totusi care e problema? Poate cautarea in lumea calculatoarelor greu se asimileaza/deprinde pentru ca in viata reala nu exista analogii( folosim dictionare, carti de numere/adrese cu rubrici, indecsi alfabetici si altele). Dar poate motivul consta in faptul ca trebuie sa cunoastem jumatate de raspuns pentru a formulare corecta a solicitarii?

Dupa parerea mea exista multi utilizatori care formal, stiu a se folosi de search dar sa gaseasca ceea ce cauta, reusesc in putine situatii. Ei nu inteleg sensul reformularii continutului solicitarii, nu folosesc instrumente de cautare avansata. 

Morala: Cautarea nu trebuie sa devina principala sursa de navigare .
Eu consider ca nu trebuie sa ne fie teama de sanctiunile din partea motoarelor de cautare sau alte constrangeri. Sa tii pe site compartimentul “Link-uri utile” – nu e deloc rau, caci oamenii se folosesc de ele.

2 comentarii:

Anonim spunea...

mdada... just Oleg, plus ca din lincurile utile de pe cimpul(rile) diverselor siteuri se poate accesa rapid si cel mai principal ceea ce ne este util si important dar care nu poate fi gasit dintr-o cauza sau alta intrun motor avansat de cautare. deseori am gasit cea ce nici nu cautam in "lincuri utile" sau care am cautat dar nu am gasit intrun motor de cautare.
in deosebi cind ajunge vorba despre cautarea unui algoritm de programare asa mai specific sau fara de importanta, iar dupa cautare motorul :) imi zice "Не найдено ни одного документа, соответствующего запросу", pot fi utile siteurile cu caracter comun cererii dorite.

Anonim spunea...

n-am inteles nimic din comentariul de mai sus, dar fie... si inca ceva, link-uri se scrie cu 'k' nu cu 'c'.
Soare la radio si ploaie'n gazete!