miercuri, 7 ianuarie 2009

Ce fac acum ceilalti vizitatori ai site-ului?

Acum cateva luni citisem pe undeva despre cresterea conversiei unui webshop. In acel articol se propunea ca pe paginile sitului sa existe un bloc in care sa se indice actiunile vizitatorilor online in momentul respectiv. Se presupune ca utilizatorul va fi interesat de achizitiile altor utilizitori si chiar influentat de deciziile acestora.


Un prieten imi zicea: “ Cand merg la supermarket, printer rafturile nesfarsite de alimente imi place sa ma ocup cu ceva mai putin decent – ma uit cine si ce cumpara . Se intampla sa imi placa de unii cumparatori dintr-un motiv sau altul si atunci cumpar ceea ce cumpara si ei. Astfel am descoperit o multime de produse alimentare delicioase si multe lucruri neobisnuite, dar utile.”


Am observat si eu comportament asemanator stand la coada la o cofetarie: daca o persoana cumpara ceva original, cei care stau in spatele lui, copiaza actiunile acestuia.Uite asa un efect dragut care duce ca cererea de maysen cu afine sa fie extrem de instabil.


Posibilitatea de a vedea actiunile curente ale vizitatorilor unui site poate avea si alt aspect. Acesta apare pe community-sites si consta in crearea efectului de strada “vie”. Au nevoie membrii comunitatii de aceasta? Dupa cum s-a dovedit, da. Multi utilizatori nu doresc sa se simta singuri iar un bloc de tipul “Acum pe site” este tocmai binevenit.

Niciun comentariu: